3 Aralık 2014 Çarşamba

Bir Eğitim Reformu: Sertifika Programları


Daha çok mezun ve daha çok diploma uğruna gençleri birer yarış atı gibi çalıştıran eğitim sistemimiz, şüphesiz ki ciddi manada bir düzenlemeye ve reforma ihtiyaç duymaktadır. Çünkü üniversiteye giriş sınavlarında sıfırı çeken milyonlarca gencin veya yanlış mesleği seçtiği için ömür boyu mutsuz olan gençlerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu korkutucu tablonun sonucunda da eğitim sistemimizdeki düzensizliklerin giderilmesinin ne kadar hayati önem taşıdığı bir kez daha kanıtlanmıştır. 

Şimdi standart ölçme testleri ve çoktan seçmeli sınavları bir kenara bırakalım ve eğitim reformunun sağladığı en büyük yenilik olan sertifika programları hakkında konuşalım biraz. Sertifika programları; mesleki açıdan kendini geliştirmek isteyen, ya da mevcut işinden memnun olmayıp farklı bir sektöre girmek isteyen kişilerin eğitim alarak hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir tür kurstur. Bizim eğitim reformlarımız içerisindeki yeri ise tamamen eksik bilgilerle donatılmış bireylerin bilgi birikimlerini tamamlamak ve onlara pratik bilgi verebilmektir. Yani mesleğinden memnun olmayan bir tasarımcının sosyal medya uzmanlığı sertifika programı ile sektör değiştirmesine olanak veren de bu programlardır. 

Günümüzde hemen hemen her kişinin bir kez de olsa sertifika programlarına katıldığını söyleyebiliriz. Yeni bir dil öğrenmek için, mesleki yeterliliğini kanıtlayacak bir belge edinmek için, ya da mevcut işinden sıkılıp başka alanlara yönelmek isteyenler için birçok seçenek sunan sertifikalı eğitimler ile bozuk sistemin kölesi olmaktan kurtulabilirsiniz. Fakat sertifika alacağınız kurumun kalitesine ve belgenin geçerlilik düzeyine dikkat etmeniz gerekmektedir. Ayrıca alacağınız eğitimin kalitesine, verilen derslerin içeriğine ve programın doyuruculuğuna da ekstra özen göstermelisiniz. Aksi takdirde hem vaktinizi hem de emeğinizi boşa harcayabilirsiniz. 

Peki ya güvenilir bir sertifika programı önerisine ne dersiniz? Tamamen tarafsız biçimde araştırarak, yerinde inceleyerek ve hatta deneyerek bilgi sahibi olduğum IBS Türkiye, bence sertifika programları ile geleceğine yön vermek isteyen herkes için ideal bir eğitim kurumu. Satış, pazarlama, sosyal medya, marka, insan kaynakları, e-ticaret ve finans gibi alanlarda eğitim almak isteyen herkese de IBS'i gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum.

Sertifika Programları: http://www.ibsturkiye.com/sertifika-programlari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder