5 Ağustos 2014 Salı

Üniversite Bitti. Peki Ya Sonra?

Üniversiteyi kazandığım sene mezun olur olmaz tüm kapıların önümde açılacağını zannederek büyük bir yanılgıya düştüm. Çünkü mezun olduğumda bir hevesle iş başvurusu yaptığım hiçbir firmaya kabul edilmedim. Stajlarımdan başka bir deneyime sahip olmayışım nedeniyle başarısız geçen iş görüşmelerinden sonra moralim fazlasıyla bozuldu ve bu nedenle kendimi mesleki alanda geliştirecek kursları araştırırken buluverdim.

Şu bir gerçek ki ülkemizde işsizlik sorunu var ve hangi sektörden olursanız olun, üniversite mezunu olmakla hemen iyi bir iş sahibi olunmuyor. Bu nedenle mezun olur olmaz kurumsal alanlarda iş aramak yerine mümkünse yarı zamanlı olarak bir yerde iş tecrübesi edinmeye ve arta kalan zamanlarda da eğitiminizi destekleyecek eğitim programlarına gitmeye çalışmalısınız. Çünkü eğitim sertifikaları ile kendi alanınızda sahip olduğunuz bilgi birikimini diplomanız haricine belgelendirebilirsiniz ve bu da size yepyeni iş fırsatlarının kapısını açacaktır. Ben de bu görüşe inandığım için öncelikle ufak çaplı bir iş yerinde kendime part-time iş buldum ve tecrübe kazanmaya çalıştım. Arta kalan zamanlarımda ise ibs türkiye'nin eğitim programlarına giderek geleceğime yatırım yaptım. Bu şekilde 1 seneyi tamamladım ve daha sonra kurumsal firmalara iş başvuruları yapmaya başladım. Gerçekten de bu 1 senelik emeğimin karşılığını en güzel şekilde bana veren bir firmada işe başladım ve gerçek hayata atılmanın heyecanını bir kez daha hissettim.

Eğer siz de iş hayatınıza kalite bir başlangıç yapmak istiyorsanız, mutlaka ibs eğitim programlarını takip edin ve kariyerinizi şansa bırakmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder