13 Ağustos 2014 Çarşamba

Ticaretin en Elektronik Hali

İnternetin hayatımıza kattığı kavramlardan biri olan e-ticaret; 2000’li yıllardan sonra yaşanan teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıkmıştır ve en yalın haliyle, elektronik ortamda yapılan ticaret olarak bilinmektedir. İnternet üzerinden satış, reklam, pazarlama, tanıtım, dağıtım, üretim, ödeme gibi birçok işlemin yapılması e-ticaret kavramının hızlı bir şekilde yayılmasını ve büyümesini de beraberinde getirmiştir. Ticari işlemler olarak da bilinen bu işlemlerin hepsinin ya da sadece bir tanesinin bilgisayar ağları üzerinden yapılmasıyla ortaya çıkan elektronik ticaret, gün gittikçe önem kazanan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.


E-ticaretin gündemden düşmeyen bir kavram olması ve internet piyasasında oldukça geniş bir yer kaplaması, bireylerin ve şirketlerin bu alana yönelmesini de sağlamıştır. E-ticaret konusunda kendini geliştirmek isteyen bireyler için sunulan eğitim programları oldukça talep görmektedir. Program sonunda bireylerin e-ticaret konusunda gereken bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlayan bu eğitimler, uluslararası anlamda geçerli olan sertifikalar vererek bireylerin CV’lerini de güçlendirmelerine katkıda bulunmaktadırlar.
E-ticaret eğitimi, genellikle bir aylık bir süreyi kapsamaktadır. Bir ay içerisinde bireylere e-ticaret terminolojisinden yola çıkılarak; iletişim, finansal yönetim, hukuki işlemler, pazarlama, CRM, alternatif satış gibi oldukça kapsamlı bir eğitim verilmektedir. Bu eğitimlerin tek taraflı yani sadece bilgi aktarımı içermemesi karşılıklı öğrenme şeklinde ilerlemesi, eğitim için başvuran bireylerin etkin bir öğrenme gerçekleştirmesini sağlayacaktır. Bunun yanında eğitim sürecinde e-ticaret sektörüne yön ve ilham veren kişilerle bilgi ve tecrübe paylaşımının gerçekleşmesi de oldukça faydalı olacaktır. Ayrıca eğitime katılan bireylerin eğitim sürecinde aktif roller almasının sağlanması ve çeşitli workshoplarla deneyim kazanması da eğitim sürecinin verimliliğine büyük ölçüde katkıda bulunacaktır.

E-ticaret eğitimi almak isteyen bireylerin başvurdukları kurum ve kuruluşları iyice araştırması, alınacak eğitim hakkında detaylı bilgi alması, eğitim verecek kişilerle önceden tanışması; kaliteli bir eğitim almalarını ve eğitim sürecinde istenilmeyen bir durumla karşılaşılmasını engelleyecektir. Asla unutulmamalıdır ki bireylerin almak istedikleri eğitimin uzman ve deneyimli kişiler tarafından verilmesi eğitim sürecinin kalitesini ve verimini arttırarak, e-ticaret sektöründe bilinçli bir şekilde ilerlemelerini sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder