12 Haziran 2014 Perşembe

Satış Eğitimleri ve Sektörün Gereklilikleri

 ibs

Maddi anlamda beklenti içinde olan her sektörde, en önemli unsur satıştır. Satış yapmak kolay gibi görünse de, neredeyse tüm dünyanın seyrini değiştiren büyük bir iştir. Büyük şirketler satışla ilgili olarak yıllardır önemli araştırma kurumlarına ciddi miktarda paralar döküyor. Danışmanlar ya da danışman şirketleri, bu konuda belirli uzmanlıklara sahip kişilerin de ortak akıl yöntemiyle, bu büyük şirketlere tavsiyelerde bulunuyor. Elbette satış yapmanın belirli temel gereklilikleri var. Ancak o kadar da sığ ve sınırlı değil. Çok detaylı ve fazlasıyla detay gerektiren yapılar içeriyor bu satış ilkeleri.

Pazarlama tüm dünyaya yön veren bir sistematik olarak değerlendirilebilir. Bu sistematiğin belirli ögeleri üzerinde karşılıklı yürüyen bir alış – veriş olduğundan bahsetmek mümkün. Şöyle ki, tüketim anlamında, en son halkada olsak dahi, bize satış yapan kişilere de satış yapan birileri olduğunu, hatta onlara satış yapan diğer kişilere de satış yapan birilerinin olduğunu unutmamalıyız. Bu da demek oluyor ki; bu kısır bir döngü. Yani herkesin birbirine bir şey satmaya çalıştığı, satış sonunda elde ettiği gelirle bir başkasından bir şey satın aldığı karmaşık bir düzen.

Peki iyi bir satış yapabilmek için ne gerekiyor? İşte bu konuda, bazen sadece üniversite eğitimi almak, ekonomiyle ilgili, pazarlamayla ilgili bir bölüm okumak yetmiyor. Kişinin kendisinde biten, bir iletişim dinamiği gerektiriyor satış. Bu işin altın kuralı, ikna etmek. İletişim becerilerinizin en üst seviyede olması, yeterli donanıma sahip olmanız, sattığınız ürünle ilgili tüm detayları bilmeniz, şirketinizin, çalıştığınız yerin politikalarını, çıkarlarını ve hedeflerini gözetmeniz ve aynı zamanda uygulamanız gerekmektedir. İyi bir pazarlamacı, satışı yapmadan önce ürün yerine kendisini pazarlamayı bilen kişidir. Yani karşınızdaki kişiyi doğru gözlemleyip, kendinizi ona kabul ettirmeniz çok önemlidir. Bu anlamda dünya genelinde birçok seminerler, paneller, açık oturumlar yapılmakta, konferanslar düzenlenmektedir.

Bu konuda satış eğitimleri almak için alanında uzmanlaşmış kişilerin deneyimlerinden faydalanmak önemlidir. Ancak önemli olan kişinin kendini tanıyıp, kendi tekniklerini zaman içinde geliştirebilmesidir. Hedef kesinlikle bu olmalıdır. Satış yaparken müşterilerin ihtiyaçlarını anlama, analiz etme, müşteride güven yaratma ve en önemlisi müşterinin satın alma motivasyonunu arttırma konusunda anahtar öğrenme biçimleri sunmalısınız. İçinde bulunduğunuz iş hayatından gerçek vaka örnekleri ve güncel uygulamalarla teori ile pratiğin pekişmesi, bilginin beceriye dönüşmesi sağlanacaktır. Bu anlamda, “ibs” yani İstanbul Business School gerçekten önemli bir eğitim kurumudur. Tercih ederken gönül rahatlığıyla seçebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder