18 Mart 2014 Salı

Kuzenime Pazarlama Eğitimi


Uzun yıllar süren eğitim hayatından sonra kuzenim de üniversite mezunu oldu. Okul bittiği gibi bizlerin de yönlendirmesi ile askerliği bir an önce bitirip kesintisiz bir iş hayatına girmek için askerliğe başvurdu. Kısa dönem askerliğini çavuş olarak Kıbrıs’ta yaptı. Artık askerden döndü ve üniversite yıllarında çalıştığı geçici işleri saymazsak sanırım iş hayatına hazır diyebiliriz.
Yaptığımız konuşmalarda kuzenimin kariyerini pazarlama alanında yapacağını öğrendim. İnsanlarla olan iletişiminin kuvvetli olduğunu ve ikna kabiliyetinin yüksek olduğunu düşünüyor. Ben de öyle olduğunu düşündüğüm için bu konuda kendisiyle aynı fikirde olduğumu söyledim. Üniversitede işletme okuduğu için pazar araştırması, satış, satın alma, ürün geliştirme gibi konularda zaten teorik bilgi aldı. Birkaç yıllık iş tecrübesi ile birleştirdiğinde ileride çok iyi makamlara geleceğine hiç şüphem yok.


Yaptığımız konuşmalarda hangi firmalara başvuracağını da hemen hemen anladım. Daha çok büyük ve kurumsal olan firmalara başvurmak istiyor. Bunun sebebi olarak da iyi çalışma şartları, sosyal haklara daha önem verilmesi gibi haklı sebepler sundu. Ben de aynı pozisyonlara kendisi gibi binlerce insanın başvuracağını hatırlattım ve kendisinin diğer rakiplerine göre farklı şeyler sunması gerektiğinden bahsettim. Konuşmamız ilerlediğinde özel eğitimler alabileceğinden ve bunların çok işine yarayacağından konuşuyorduk.


Pazarlama eğitimi ve pazarlama iletişimi eğitimi veren firmalar bulunmakta. Bunlardan iyi bir tanesinden pazarlama eğitimi alırsa hem işe başvuru kısmında rakiplerinin önüne geçecektir hem de ileride yönetici pozisyonu için ilk düşünülen isimlerden olacaktır. Alınan pazarlama eğitimi ve pazarlama iletişimi eğitimi sayesinde alanında uzman insanlarla tanışıp, onların iş hayatlarındaki tecrübelerinden faydalanabiliyorlar. Teorik bilginin yanı sıra pazarlama iletişimi eğitimi bunları iş hayatından kullanabilecekleri pratik yöntemleri de öğrenmeleri sayesinde yapılan işlemlerde kurumlar arasında bağlantı kurulmasında uzmanlaşıyor, oluşabilecek kriz durumlarında doğru kararlar alarak firmasının zarar görmesini engelleyebiliyorlar. Bu eğitimleri almış kişilerin ortaya koyduğu efektif çözümler çok daha etkili oluyor. Kuzenimle yaptığımız ön araştırma ile bu eğitimlerin gerçekten işe yaradığına ikna oldu ve eğitim almaya karar verdi. Önümüzdeki aylarda eğitimlere girdikten sonra çok daha başarılı olacağına güvenim sonsuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder