19 Şubat 2014 Çarşamba

Satış Eğitimi Nedir?


Küçüklüğümden beri derslerimde başarılıydım. Daha ilkokul ve ortaokul yıllarımda mühendis olacağım belliydi. Yüksek bir ders çalışma temposunun ardından sonunda istediğim bölüm olan İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği kazandım. Şimdilik hazırlık öğrencisiyim ve önümüzdeki senenin gelmesini heyecanla bekliyorum. Mühendislik dersleri almak için can atıyorum diyebilirim. İleride hedefim ise büyük bir kurumsal firmada satış yöneticisi olmak. Tabi bunun için mühendis olmak bile yetmiyor. Güzel bir okuldan iyi dereceli bir diplomanın yetersiz kaldığı günümüzde İngilizcenin mükemmel olması şart. Ben de bunun farkındayım ve rakiplerimi okul zamanında aldığım ekstra eğitimler ve sertifikalar ile geçmeyi planlıyorum. Çünkü farkındayım ki okul bittiğinde çok yüksek sayıda rakibim olacak ve onların arasından benim yükselmem gerekecek.


Eğitim yaşamım süresince seçmiş olduğum derslerde ileride satış uzmanı ve yöneticisi olmayı planlayarak bu doğrultuda seçimler yaptım. Çünkü biliyorum ki insanlarla iletişim kurma konusunda ve onları ikna etmede başarılıyım. Ve bir mühendis olarak normal bir pazarlamacıya göre çok daha bilgili olacağımı düşünerek yükselme şansımı daha yüksek görüyorum. Büyük fabrikaların satış müdürlüğünü yapmak ilerideki hayalim.
Ben de bu doğrultuda satış eğitimi veren bir firma buldum. Eğitimi almaya karar verdim çünkü yaptığım araştırmada satış eğitimine katılanların çok memnun olduklarını öğrendim. Kendi kariyerlerinde zirveye ulaşmış olan insanların yanında alacağımız teorik bilgilerin yanında gerçek iş hayatında karşılaşılabilecek sıkıntılarda yapılabilecek gerçekçi çözümleri de gösteriyorlar. Özellikle isimleri araştırdığımda ileride onların yanında çalışmayı rahatça kabul edebileceğim insanların satış eğitimi verdiklerini gördüm.


Bahsettiğim fabrikaların satış departmanlarına başvurarak iyi bir kariyer başlangıcı yapmak ilk amacım. Daha şimdiden satış üzerine araştırmalar yapmaya başladım ve alacağım satış eğitimi sayesinde bu konuda başarılı olacağımı tahmin ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder